در ماشین آلات مختلف صنایع در مواقع بسیار زیادی لازم است که یک تجهیز با دورهای متفاوتی کار نماید برای مثال در دوک های نساجی با افزایش قطر دوک نیاز است سرعت دوران نیز تغییر نماید تا از بروز اشکال در جمع کردن نخ ها جلوگیری شود این امر یا به صورت مکانیکی و یا به صورت الکترونیکی انجام می شود در نوع الکترونیکی امروزه استفاده از اینورتر ها در صنایع رایج است برای کاهش دور به صورت مکانیکی از گیربکس دور متغیر استفاده می شود این گیربکس ها با مکانیزم خاص دیسک و ذغال هایی که دارد با حرکت پیچ دور دستگاه می توان به دورهای مختلفی در محدوده ماکزیمم تا مینیمم دور تعریفی رسید که این تغییر دور به صورت خطی انجام می شود شرکت شهباز گیربکس پیشرو سپاهان به صورت روتین تولید می گردد .

دانلود pdf کل کاتالوگ گیربکس دور متغییر

گیربکس دورمتغیر چیست

گیربکس های مکانیکی (ذغالی و دیسک) که با تغییر دور خروجی بصورت خطی به سازندگان و استفاده کنندگان ماشین آلات این امکان را می دهد که در محدوده دوری خاصی بتوانند دورهای مختلفی در محدوده ماکزیمم تا مینیمم  دست پیدا کنند.

گیربکس های دور متغیر در صنایع مختلفی کاربرد دارد مانند دستگاه های بازیافت ،صنایع تولید قطعات پلاستیکی، رنگ رزی های نخ و پارچه، ماشین های نخ ریسی، انواع نوار نقاله ها و نوارهای خطی حمل کننده مواد و ماشین های بسته بندی اتوماتیک،کارخانجات تولید نوشابه، ماشین های سیم پیچی اتوماتیک و دستگاه های سنگبری و …کاربرد دارد.. برای مثال در دوک های نساجی با افزایش قطر دوک نیاز است سرعت دوران نیز تغییر نماید تا از بروز اشکال در جمع کردن نخ ها جلوگیری شود این امر یا به صورت مکانیکی و یا به صورت الکترونیکی انجام می شود در نوع الکترونیکی امروزه استفاده از اینورتر ها در صنایع رایج است برای کاهش دور به صورت مکانیکی از گیربکس دور متغیر استفاده می شود. شرکت شهبازگیربگس پیشروسپاهان گیربکس های دورمتغیر مکانیکی درتیپ های A_B_C   و4 مدل وازنظرسرعت در71  نوع دورمتفاوت تولید وعرضه می گردد

شرکت شهبازگیربکس پیشروسپاهان به مشتریان خود و شما دوستان عزیز استفاده از گیربکس خورشیدی به دلیل مزایایی هم چون حجم کم،اتلاف کم نیرو  و  نسبت بالای انتقال  دور و … پیشنهاد میکند.

نکات مهم گیربکس دور متغیر

­*هنگام خاموش بودن گیربکس از تغییر دادن دور خودداری کنید.

*با توجه به حرکت موتور به سمت بالا و پایین، در زمان طراحی و نصب محل قرار گیری گیربکس طوری باشد که موتور آزادانه بتواند حرکت کند و دقت کنید که پایه موتور هیچگاه بسته نشود.

*چنانچه از گیربکس های دور متغیر با گیربکس های کوبل مستقیم استفاده می نمایید دقت کنید که مقدار روغن دنده داخل گیربکس طبق جدول داخل برگ گارانتی که با همه محصولات ارائه می شود مطابقت داشته باشد و روغن کاری مستقیم بلبرینگ های سوزنی گیربکس های دور متغیر الزامی است.

نکات نصب الکتروگیربکس

1- از مسطح بودن محل نصب گیربکس اطمینان حاصل شود تا از ارتعاشات احتمالی جلوگیری شود

2- در صورت احتمال ضربه با بار بیش از حد کوپلینگ های هیدرولیکی کلاج و محدود کننده های گشتاور نیرو استفاده گردد

3- بدلیل سهولت در نصب پولی و یا چرخ زنجیر انتهای شافت خروجی گیربکس ها دارای رزوه می باشد

4- برای جلوگیری از اکسید شدن محور ورودی و خروجی روی سطوح ان را تمیز کرده و گریس کاری نمایید

5-قبل از راه اندازی گیربکس از سطح واسکازین ان اطمینان حاصل فرمایید

درنیمه اول سال از واسکازین EP250  و در نیمه دوم سال از واسکازین EP140 استفاده شود

6- واسکازین را در مرحله اول پس از 200 ساعت کارکرد و در مراحل بعدی پس از 1000 ساعت کارکرد تعویض نمایید

7- میزان واسکازین با توجه به موقعیت دستگاه متفاوت است که درکاتالوگ جدول شماره 1 ذکر شده است از ریختن بیش از حد مجاز واسکازین داخل دستگاه خودداری نمائید و به پیج فول کنار دستگاه دقت فرمائید توجه داشته باشید سوپاپ هوای گیربکس(پیچ سوراخ دار ) در هر موقعیت باید در قسمت فوقانی دستگاه قرار گیرد تا گاز تشکیل شده از واسکازین تخلیه شود

8- در گیربکس های دور متغیر از تغییر دور دستگاه هنگام خاموش بودن خودداری نمایید

9- لطفا هنگام انتخاب دستگاه به سرعت و گشتاور آن که در دفترچه راهنما ذکر شده است توجه فرمایید.